Blygheten förstör ju allt!

Ja, idag känns det som om jag gör absolut INGET...Har bakat men liksom inte nåt mera. Jag personligen tycker att jag borde ta tillvara på sommaren och typ vara ute varje dag och simma och massor sånt.  Men frågan är..Vem ska jag göra det MED? Jag känner ju typ ingen här i stan och allting blir definitivt inte bättre av att man är så jäkla blyg. Det är problemet. Jag vet inte om nån vill va med mig och jag är ju som sagt så himla blyg... Jag är inte en sån där människa som går fram till nån och säger: hänger du med och badar? Och jag blir så frustrerad!!! Jag vågar bara inte fråga sånt. Även fast jag kanske träffat personen förut så betyder det ju inte att jag helt plötsligt är bästa vän med personen. Och det som jag stör mig på är att jag jättegärna vill ha vänner här i stan men ja...Nä jag vet inte... Och jag vill heller inte framstå som en sån där : Hej här är jag! Tyck synd om mig!!

För vissa människor är det ju så självklart och enkelt att kunna gå fram till någon man sett förut och ungefär fråga om personen vill hänga med och bada. Eller liksom bara träffas. Men jag är så jäkla blyg så vågar jag? NEJ och jag stör mig på de som tycker det är så självklart och enkelt. För de tycker ju just att det är, enkelt. Så jag har ju liksom pratat med såna och här är lite av deras "råd": Men gå fram till hon där nu då och fråga om ni ska åka och käka glass! Det är inte så farligt! Och vissa tror liksom att jag är vänner med vissa personer bara för att jag vet några av deras vänner och kan deras namn. Och tyvärr så enkelt är det inte.  Jag vill bara säga, Det är inte enkelt att vara blyg! 

/Josse

Kommentarer
Postat av: Madame Hoffa

Vill du vara med och tävla om att bli Dagens Blogg inne hos mig?

Tävlingen avslutas vid midnatt :)

2012-06-16 @ 21:05:31
URL: http://madamehoffa.se
Postat av: mohammed

fråga pawi

2012-06-17 @ 20:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för oss)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0