Toblerone!

Jag fick just en toblerone av pappa som har varit i sverige( jag bor på åland). Då började jag fundera lite på varför det heter toblerone och jag frågade mamma om det är ett berg eftersom det är typ ett berg på förpackningen. När mamma inte visste gick jag in på Wikipedia och fick veta det för att han som "hittade på" toblerone hette  Theodor Tobler, så nu har man lärt sig något nytt!

Blev även lite rädd just då jag hade tagit bort en fästing från katten och satte den på bordet och glömde bort den. Precis när jag började skriva på det här inlägget kände jag att den krälade på min hand!:O
Jag hittade en kompaktkamera som jag vill ha, och har råd, med på elgiganten men p.g.a. att ingen hade ett kort att låna ut kunde jag inte beställa den:(
Kommer inte några bilder i detta inlägg p.g.a. att jag skriver det här på mammas dator.
//mvh Fia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för oss)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0